Thursday, October 07, 2010

2 weddings and an engagement

this sums up my coming weekend.

wedding no 1: my dear x research asst who is now lecturing is getting married on saturday. saya pun ada saham sebab dia berusaha mencari jodoh melalui internet di ofis saya.


"tak balik lagi ke?" saya tanya tiap2 hari sebelum balik
"kejap lagi lah doktor" dgn senyum simpul
"hm berusaha keras nampak" sambil tahan ketawa
"mesti ah dr. kita dah ada masters, kena la berusaha, kalau tak bila nak kawin"
almaklum la internet free kat ofis. (ini la sebab saya berharap masih lagi boleh anonimes, kang kena sound dgn pihak pentadbiran kerana bersubahat menggunakan harta awam utk kerja2 yg tak berkenaan dgn penyelidikan)

maka bila dia cakap dia nak kawin, saya kata kena bayar saya sebab usaha cari jodoh berjalan dalam ofis saya.

wedding no 2 adalah perkahwinan kedua buat teman sekuliah saya dulu. juga akan menjadi acara jejak kasih bagi kami yg dah...nnt sy kira...18 tahun tak jumpa, yikes i am ancient!

and the engagement: anak sedara saya. maka sebagai seorang ibu saudara yg prihatin, saya ada senarai khas tugasan

pick up cup cakes
pick up coklat
beli roses

i need to repeat my cousin: "la ni bertunang bagai nak rak. kita bertunang dulu, kutip buah jambu belakang rumah bubuh ataih talam, dah satu hantaran. nak hias, petik bunga kertas ja"

oh how i miss those simple days...skrg ni nak bertunang kena ada tema, warna tema dsb. (btw my nephew's theme is english, with cream baskets decorated with red roses)

whinings aside, i am doing this for my only sister, asalkan dia happy. bukan selalu anak dia bertunang kan

walau pun jauh di sudut hati, saya teringin nak bertapa dalam ofis wiken ni, menulis, menulis dan menulis! ooh saya sudah menjadi seorang anti sosial

0 Comments:

Post a Comment

<< Home